Monday 24 March 2014

Final Semester, Final Year! :)

assalamualaikum.
its been a quite long time i'm not updating my blog. *sigh
actually ada je masa nak update kalau diikutkan. cuma malas je.
ye, penyakit malas ni masih lagi melekat kat aku even aku dah masuk final semester untuk degree aku ni. *biasalah tak sedar diri.

and now i'm busy with my final project and mini thesis. there is no time to main-main.
presentation thesis or known as VIVA will be held on 30th April 2014.
so, i need to work hard on this. T_T

there's a lot of things happened last year and selama aku tak update blog.
relationship conflicts; family, friends and spouse.
sometimes, i feel like i'm give up on this. but, if i did it, nothing will change and maybe it become worse.
nak tak nak kena faced jugak.
believe or not, there's always a hikmah for anything happened in your life.

dalam menempuh konflik yang rasa macam nak duduk laut tak nak timbul-timbul, alhamdulillah hikmah yang diberi oleh-Nya sangat besar and bermakna untuk budak tak genap umur 22tahun macam aku ni.
I've got Dean List for Semester 4 and 5.
semester 4 rasa macam tak cukup tangan, tak cukup masa nak buat semua assignments yang lecturer bagi. 
mana taknya, semua berebut-rebut nak bagi hujung-hujung sem.
tapi alhamdulillah, kurniaan Allah bagi tak ternilai, even dosa aku ni terlalu banyak kalau nak diikutkan. sampai rasa macam ada dalam list tak dapat kurniaan berharga macam tu.

aku ni bukanlah orang yang warak. aku cuma orang biasa yang percaya pada satu kepercayaan.

"banyak mana pun dosa yang kau buat, tak kira la besar ke kecik, jangan lupa kerjakan apa yang wajib."

kalaupun ada yang perlekehkan aku punya kepercayaan ni, aku tak kisah.
sebab yang judge aku bukan manusia. tapi Allah.
so, jangan fikir apa orang nak cakap. benda ni kau je yang rasa, Pencipta kau je yang tahu.

Alhamdulillah,
banyak kebaikan yang aku dapat walaupun aku rasa dosa aku dah berbakul-bakul sampai infinity.
dan insya-Allah, doa kau pun Dia akan makbulkan. cuma lambat atau cepat  je. Sabar dan terus berdoa. Dia suka kau merayu, mengadu domba, menangis.
yang penting jangan cepat give up.
aku ni pun ada keinginan nak jadi macam nama aku yang orang tua aku bagi ni. nama tu kan macam harapan dan doa diorang jugak masa kita merengek-rengek keluar dari rahim mak.
insya-Allah.

addition;
aku dah ada calon, tinggal confirm tak confirm je lagi, approve tak approve by both side of parents. mihihi.
insya-Allah, by 25 y/o aku mula hidup berdua. kenapa 25? sebab ayah dah bagi dateline sampai had umur tuuu jee.

okay lah, sampai sini dulu. tajuk post macam menyimpang je dengan cerita ea. haha
bye bye.

my everything. tiada dalam gambar: my late mom. al-Fatihah :')


May Allah bless you guys. Amin :)

wassalam.

1 comment:

  1. hai soleha..saya dah baca kisah yang awak tulis, menarik..n yg last target 25 kawin, semoga dapat jodoh yang baik dan bertanggungjawab yg boleh bimbing awak sampai syurga...aminn

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...